آموزش قالی بافی اینجا کلیک کنید

 

آموزش کامل شغل قالی بافی کلیک کنید

نوشته شده توسط : آموزش قالی بافی


:: بازدید از این مطلب : 6579
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 دی 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آموزش قالی بافی

C498-3,C358-57

 



:: بازدید از این مطلب : 21258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 دی 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آموزش قالی بافی

    آموزش قالی بافی خرید,
    آموزش قالی بافی pdf,
    فایل pdf آموزش قالی بافی,
    دریافت فیلم آموزش قالی بافی,
    خرید ارزان آموزش قالی بافی,

شيرازه دوزي

از آن جائي كه لبه هاي جانبي مانند قسمت هاي بالاو پائين فرش بيشتر در معرض سائيده شدن و استهلاك قرار دارند لذا هنگام بافت فرش چند تار جانبي قسمت هاي راست وچپ فرشينه را با استفاده از نخ هاي پود كه از لابلاي تارها گذرنيده شده اند به يكديگر مي تابانند و اين عمل را به تدريج تا خاتمه بافت فرش ادامه مي دهند. در صورتي كه اي لبه هاي جانبي با مروز زمان سائيده شدند تنها با دوخت و با تابانيدن يك رشته از كلاف نخي جداگانه، متناسب با رنگ و نوع قالي به دور تارهاي جانبي عمل ترميم و استحكام بخشيدن به لبه هاي فرشينه را انجام مي دهند. به اين عمل در اصطلاح شيرازه دوزي مي گويند كه در طول حيات فرش ممكن است چندين بار تكرار شود بي آنكه ارزش تجارتي آن كاهش يابد.

رفع پيچيدگي كناره هاي فرش

گاهي اوقات كناره هاي جانبي برخي از فرش هاي پركار و چند پوده مانند فرش هاي ساروق، بيجار، كاشان، اصفهان، قم و تبريز پيچيده شده و لوله مي شود و اين حالتي است كه به ندرت در فرش هاي با بافت شل و يك پوده اتفاق مي افتد. در صورتي كه پود هائي را كه به دور تارهاي جانبي مي پيچانند محكم كشيده و ياسفت كرده و يا رج هاي گره ها را محكم شانه كرده باشند اين كيفيت بروز مي كند و عوامل ديگر در بروز اين حالت ممكن است به علت تابيده شده بش از حد پودها و يا تراكم زياد چِلّه ها در كناره هاي فرش باشد.

براي رفع لوله شدن كناره هاي جانبي فرش از طريقه اي راحت و عملي كه انجام آن در منزل با كمي صبر و حوصله ميسر است نام مي بريم و آن اين است كه نوارهائي به عرض تقريبي چهار سانتي متر ازلينولئوم و يا جنس مشابه آن را انتخاب نموده و در حاشيه پشت فرش و در قسمت هاي لوله شده با نخ و سوزن مناسب به صورت زگزاگ مي دوزند.

بايد توجه داشت كه هيچ گاه نبايد براي رفع لوله شدن، كناره هاي فرش را با چسب، موم و يا ميخ به كف اطاق، پاركت و موكت زير فرش چسبانيده و يا ميخكوب كرد. چه بعد از مدتي چسب خشك شده و فرش از كف اطاق جدا مي شود. در حالي كه به فرش آسيب فراوان رسيده و يا اين كه ميخ هاي كوبيده شده در جسم فرش آن را پاره نموده و به ارزش آن لطمه زده است.

گر چه اطو كشيده كناره هاي لوله شده با استفاده از پارچه مرطوب راه حلي است تا حدودي عملي و گاهي نيز به كار مي رود ولي بايد توجه داشت كه اطوي بسيار گرم به الياف فرش آسيب رسانيده و آن را خراب و پوسيده مي كند.

رفوگري

درصورتي كه تار و پود و پرز فرش به دليل بيد خوردگي و يا آتش سيگار و يا در اثر اصطحكاك از بين رفته و در نتيجه در فرش سوارخ و يا پارگي ايجاد شده باشد مي توان آن را رفو نمود.به گونه اي كه فرش مانند حالت قبلي خود به نظر رسد ولي اين عملي است كه انجام آن فقط از رفوگر بر مي آيد.

همان طور كه در پيش اشاره شد قبل از رفوگري بايد فرش را شستشو نمود ضرورت انجام اين عمل به دليل آن است كه اولاً رنگ هاي الياف و پرزهاي فرش و ميزان پوسيدگي بيشتر مشخص شود. ثانياً اينكه رعايت بهداشت رفوگر اين امر را اجتناب ناپذير مي نمايد.

قبل از رفوگري باقي مانده گره هاي صدمه خورده را از روي شبكه تار و وپود فرش به وسيله سوزن و درفش جدا مي كنند. سپس در صورتي كه قسمت آسيب ديده بزرگ شود آن را در داخل يك قاب چوبي كه به منزله دار فرش است محصور نموده ابتدا عمليات تاركشي را در اين ناحيه انجام مي دهند و آن گاه عمل گره زني را شروع نموده و طبقه پرز جديدي را با الهام از قسمت هاي مشابه در فرش به وجود مي آورند.

به هنگام رفوگر بايد به نوع گره ها نيز توجه نمود به اين معني كه فرشي كه با گره تركي بافته شده است گره هاي قسمت مورد نظر براي رفو، به اجبار بايد از نوع گره فارسي باشد.هم چنين بايد ساير مشخصات بافت از قبيل تعداد نخ هاي پود به كار رفته و غيره را مورد توجه قرار دارد.

بعد از خاتمه گره زني سر پرزها را به وسيله يك قيچي سر برگشته به بلندي ساير پرزهاي فرش قيچي كرده و آن گاه به پشت فرش در اين قسمت بايد اطوي گرم كشيد تاگره ها به طور كامل در جاي خود قرار گيرند.

هرگاه محلي كه بايد رفو شود كوچك باشد مي توان با الهام از نقشه قمست هاي قرينه در فرش، رفوي آن را انجام داد. ولي اگر قسمت صدمه خورده بزرگ شد بايد ابتدا نقشه آن را ترسيم و سپس عمليات رفوگري را انجام داد.

در هنگام رفوگري بايد دقت نمود كه الياف به كار رفته به طور دقيق همرنگ و هم جنس پرز فرش باشند.

گاهي رفوگرها قمست هاي رنگ آميزي مي نمايند ولي بايد بدانيم كه پس از چندي الياف رنگ شده سائيده شده و دوباره قسمت هاي رنگ ورو رفته قبلي هويدا مي شوند.

رفع سركجي (سَره داشتن)

برخي از مواقع فرش هاي پائين آمده از دار به علت شل و سفت بودن چله ها در دو طرف دار و يا عدم كوبيدن منظم گره ها كج از كار در مي آيند و يا كناره هاي آن جمع شده مي گردند. دلايل مهم ديگري كه در بروز اين كيفيت نامطلوب مؤثرند عبارتند از بي توجهي بافنده در تعمير نمره نخ هاي مورد مصرف – پاره كردن بر روي آن ها زحمت طاقت فرساي خود را در پايان كار با ارائه فرشينه اي كج و كوله به هدر مي دهد. رفع اين عيب ها هنگام بافت با رعايت اصول فني از جمله متعادل ساختن كشش چله ها بر روي دار امكان پذير است و در صورتي كه فرش به صورت سر كج نيز از دار پائين كشيده شود با سپردن آن به كارگران متخصص و عمليات داركشي، كيفيت كج بودن را مي توان تا حدودي اصلاح كرد.



:: برچسب‌ها: آموزش قالی بافی خرید, آموزش قالی بافی pdf, فایل pdf آموزش قالی بافی, دریافت فیلم آموزش قالی بافی, خرید ارزان آموزش قالی بافی, ,
:: بازدید از این مطلب : 629
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 دی 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آموزش قالی بافی

    فیلم آموزش کامل قالی بافی,
    خرید پستی آموزش قالی بافی,
    خرید اینترنتی آموزش قالی بافی,
    خرید فیلم آموزش قالی بافی,
دانلود فیلم آموزش قالی بافی

تعداد مقاط: ۲۰

قیمت فایل : رایگان

برای دانلود فایل اصلی اینجا کلیک کنید

رمز فایل : www.carpetmaster.ir

 



:: برچسب‌ها: فیلم آموزش کامل قالی بافی, خرید پستی آموزش قالی بافی, خرید اینترنتی آموزش قالی بافی, خرید فیلم آموزش قالی بافی, دانلود فیلم آموزش قالی بافی ,
:: بازدید از این مطلب : 721
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 دی 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آموزش قالی بافی

    دانلود رایگان مقاله کارآفرینی قالی بافی,
    دانلود رایگان نقشه های قالی بافی,
    دانلود رایگان کتاب آموزش قالی بافی,

ستاره صبح

ابعاد به سانت: ۸۴* ۱۲۵ در رجشمار ۴۶

ابعاد به گره: ۵۵۰* ۸۲۱

تعداد رنگ: ۶۰

تعداد مقاط: ۳۸

قیمت فایل : رایگان

برای دانلود فایل اصلی اینجا کلیک کنید

رمز فایل : www.carpetmaster.ir

 



:: برچسب‌ها: دانلود رایگان مقاله کارآفرینی قالی بافی, دانلود رایگان نقشه های قالی بافی, دانلود رایگان کتاب آموزش قالی بافی, ,
:: بازدید از این مطلب : 1169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 دی 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آموزش قالی بافی

    دانلود رایگان طرح توجیهی قالی بافی,
    دانلود رایگان فیلم آموزش قالی بافی,
    سایت قالیبافی,

تعداد رنگ: ۶۰

تعداد مقاط: ۳۸

قیمت فایل : رایگان

برای دانلود فایل اصلی اینجا کلیک کنید

رمز فایل : www.carpetmaster.ir

 



:: برچسب‌ها: دانلود رایگان طرح توجیهی قالی بافی, دانلود رایگان فیلم آموزش قالی بافی, سایت قالیبافی, ,
:: بازدید از این مطلب : 6342
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 دی 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آموزش قالی بافی

    آموزش آنلاین قالی بافی,
    ویدیو آموزش قالی بافی,
    فیلم آموزش قالی بافی,
    آموزش پیشرفته قالی بافی,
خشتي
در صورتي كه متن فرش با اشكال هندسي، مربع و لوزي شبكه بندي شده و در داخل هر يك از خانه هاي اين شبكه نقش مايه هايي از قبيل گلدان، گل، بته، شاخه گل، درختان گوناگون خاصه سرو و بيد، وحوش و پرندگان به صورت مجرد ترسيم شده باشند به گونه اي كه هر خانه از نظر شكل و محتوا از خانه مجاور متمايز باشد اصطلاحاً طرح را قابقابي و يا به عبارتي ديگر قالب خشتي مي نامند. استفاده از اين طرح در بختياري چنان راجي است كه اگر منشأ آن را از اين ناحيه بدانيم سخني به گزاف نگفته ايم. امروزه با تقليد از اين طرح در شهرستان هاي تبريز، قم، بيرجند، قاليچه ها و فرش هايي بزرگ و كوچك به تعداد قابل ملاحظه بافته مي شوند.
طرح آثار تاريخي
در اين طرح ها تصاوير بناهاي تاريخي الهام بخش پديد آورندگان نقش قالي است و آن ها نقش اين ساختمان ها را يا به صورت كلي و يا اجزايي از آنها را مانند گنبدها و ستون ها و طاق نماها در ميان طرح هاي خود وارد مي كنند. از ميان طرح هاي معروف اين گروه مي توان به طرح گنبد مسجد شيخ لطف الله اصفهان – طرح خرابه هاي تخت جمشيد و نماي طاق بستان كرمانشاه اشاره كرد.
طرح منظره هاي طبيعي و پرتره شخصيت هاي تاريخي
از طرح هاي اصلي اين گروه مي توان به دست بافت هايي با پرتره شخصيت هاي تاريخي و سياسي معروف و تابلوها و منظره هاي طبيعي اشاره كرد كه در گذشته در بين طراحان كرماني مورد اقبال فراوان بود و اين روزها هنرمندان تبريزي و اصفهاني و تهراني با خلق آثار بسيار باشكوهي در اين زمينه از همكاران كرماني خود پيشي گرفته اند كه از ميان اين آثار مي توان به دست بافت هايي كه با استفاده از طرح هاي استاد محمود فرشچيان نقاش نام آور تهيه شده اشاره كرد.
طرح محرابي
الهام بخش طراحان نقش قالي در به وجود آوردن اين طرح، شكل محراب است. متن محراب گاهي ساده و بدون نقش و گاهي پوشيده از شاخ و برگ ها و گل هاي شاه عباسي و گاهي منقش به نقشي از درخت بافته مي شود.
در برخي ديگر از انواع اين طرح در متن محراب به نقش هايي از قبيل گلداني بزرگ انباشته از شاخه هاي گل و يا قنديلي آويزان از سقف محراب بر مي خوريم.
طرح محراب را بافنده هاي قم، كاشان، اصفهان، تبريز و بلوچ بيشتر مي پسندند و به دار مي آورند.
طرح افشان
در بيشتر طرح هاي قالي بافي اشكال و اجزاء تشكيل دهنده طرح به صورت پيوسته و بدون انقطاع ترسيم مي شوند در حالي كه در طرح هاي افشان اجزاء تشكيل دهنده طرح به صورت پراكنده و جدا از يكديگر ولي با فاصله هاي منظم از يكديگر طراحي مي شوند. معروف ترين طرح هاي افشان عبارتند از: افشان دسته گل، افشان اسليمي، افشان شاخه پيچ، افشان شاه عباسي و گلفرنگ.
طرح هاي بندي
در صورتي كه جزء كوچكي از طرح در متن فرش در جهات طول و عرضي تكرار شده و اين اجزائ با گيره هايي به يكديگر متصل شده باشند در اصطلاح طرح را بندي مي نامند.
معروف ترين طرح هاي اين گروه عبارتند از: بندي ورامين يا ميناخاني، بندي اسليمي، بندي باز و بندي يا شيرشكري، بندي آدمكي يا ملا نصرالدين، بندي كتيبه اي و بندي شاخ گوزن حيوان دار.
استفاده از اين طرح كم و بيش در تمامي كارگاه هاي قالي بافي استان هاي شمالي، شرقي و مركزي ايران معمول است.
طرح محرمات يا قلمداني
در صورتي كه متن فرش به نوارهايي با عرض مساوي و با رنگ هاي مختلف و مزين به موتيف هاي ريز نقشي تقسيم گردد به طوري كه زمينه فرش به صورت راه راه به نظر رسد در اصطلاح به آن طرح محرمات نام مي نهند.
اين طرح يكي از قديمي ترين نقش مايه هايي است كه از زمان هخامنشيان تاكنون به گونه هاي گوناگون بر روي انواع پارچه ترمه و دست بافت هاي گره دار، مناطق مختلف بافندگي ايران منعكس شده است. اين طرح كه در پاره اي از نقاط به آن قلمداني نيز مي گويند مورد نظر بافنده هاي فارس، كردستان، تبريز و قم مي باشد.
تذهيب و خط در نقش قالي
تذهيب و نقش قالي در حقيقت دو هنر وابسته و متكي به يكديگر هستند كه پيدايش آن ها به گذشته هاي دور بر مي گردد و اوج اعتبار آن ها در عهد صفويه و كمي جلوتر يعني در زمان سلطنت تيموريان بوده است.
هنرمند تذهيب كار با گردش اسليمي ها و خطوط هم بند و آرايش آن ها با گل ها و آذينه ها و نگاره ها بيشتر آثار مينياتوريست ها و خطاط ها را حاشيه سازي مي كند و كار آن ها را با جلوه و شكوه بيشتري در معرض ديد قرار مي دهد در حالي كه هنرمند نقش قالي با استفاده از همين آذينه ها و نگاره ها حاشيه و متن فرش را طراحي مي كند و در كار خود نيز از كاغذهاي مدرج ميلي متري استفاده مي كند در حالي كه هنرمند تذهيب كار در كارگاه خود از اين نوع كاغذها بي نياز است.
گاهي از خطاطي به هنگام طراحي حاشيه برخي از فرش هاي كرمان، تهران، تبريز و شماري ديگر از مراكز قالي بافي استفاده مي شود و در داخل كتيبه هاي حاشيه فرش اكثر با استفاده از انواع خطوط اشعار و يا نوشته هايي را به مناسبت هاي مختلف مي آورند و يا گاه به گاه در داخل كتيبه هايي كه در متن و يا در بالا و پايين فرشينه ها جاسازي مي كنند نام سفارش دهنده – اهداء كننده، تاريخ بافت – نام بافنده را مي آورند كه سندي بر اعتبار فرش مي شود كه در آينده كار كارشناسان و يا خريداران را در تشخيص آن تخته فرش سهل و ساده مي سازند



:: بازدید از این مطلب : 705
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 دی 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آموزش قالی بافی

    قالیبافی سایت,
    ادرس سایت قالیبافی,
    سایت قالیبافی تبریز,

مادرانه

ابعاد به سانت: ۵۶* ۷۶ در رجشمار ۴۶

ابعاد به گره: ۳۷۰* ۵۰۰

تعداد رنگ: ۸۹

تعداد مقاط: ۱۵

قیمت فایل : رایگان

برای دانلود فایل اصلی اینجا کلیک کنید

رمز فایل : www.carpetmaster.ir

 



:: برچسب‌ها: قالیبافی سایت, ادرس سایت قالیبافی, سایت قالیبافی تبریز, ,
:: بازدید از این مطلب : 696
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 دی 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آموزش قالی بافی

    سایت امتحانات قالیبافی,
    سایت قالیبافی زنجان,
    وام قالیبافی سایت,

ابعاد به گره: ۳۷۰* ۵۰۰

تعداد رنگ: ۸۹

تعداد مقاط: ۱۵

قیمت فایل : رایگان

برای دانلود فایل اصلی اینجا کلیک کنید

رمز فایل : www.carpetmaster.ir

 



:: برچسب‌ها: سایت امتحانات قالیبافی, سایت قالیبافی زنجان, وام قالیبافی سایت, ,
:: بازدید از این مطلب : 662
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 دی 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آموزش قالی بافی

    سایت وام قالیبافی,
    سایت بیمه قالیبافی,
سایت دریافت وام قالیبافی,

برای دانلود فایل اصلی اینجا کلیک کنید

رمز فایل : www.carpetmaster.ir

 



:: برچسب‌ها: سایت وام قالیبافی, سایت بیمه قالیبافی, سایت دریافت وام قالیبافی, ,
:: بازدید از این مطلب : 655
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 دی 1393 | نظرات ()

تعمیرات خودرو - تعمیرات خودرو تعمیرات خودرو -تعمیرات خودرو تعمیرات خودرو -تعمیرات خودرو آموزش بافتنی - آموزش بافتنی آموزش بافتنی - آموزش بافتنی آموزش رانندگی - آموزش رانندگی آموزش رانندگی - آموزش رانندگی آموزش رانندگی - آموزش رانندگی آموزش کابینت سازی - آموزش کابینت سازی آموزش کابینت سازی - آموزش کابینت سازی آموزش کابینت سازی -آموزش کابینت سازی آموزش آرایشگری مردانه - آموزش آرایشگری مردانه آموزش آرایشگری مردانه - آموزش آرایشگری مردانه آموزش آرایشگری مردانه - آموزش آرایشگری مردانه آموزش خیاطی - آموزش خیاطی آموزش خیاطی - آموزش خیاطی آموزش خیاطی - آموزش خیاطی پرورش گاو -پرورش گاو پرورش گاو - پرورش گاو پرورش گاو - پرورش گاو پرورش بوقلمون - پرورش بوقلمون پرورش بوقلمون - پرورش بوقلمون آموزش آرایشگری - آموزش آرایشگری آموزش آرایشگری - آموزش آرایشگری چرم دوزی - چرم دوزی چرم دوزی - چرم دوزی چرم دوزی - چرم دوزی پلان معماری - پلان معماری پلان معماری -پلان معماری پلان معماری -پلان معماری پرورش ماهی -پرورش ماهی پرورش ماهی -پرورش ماهی سیستم وبلاگ دهی -سیستم وبلاگدهی